Friday, September 16, 2011

How many Japanese and Korean Words do u know???


Bile aku tengok je cite korea ..satu soalan yang xkan terlepas dari mulut abang aku sekiranya dia ade di sisi aku waktu tu ialah..."hang paham ke??..xkan xpaham lagi kot..asyik tengok cite Korea je aku tengok"..T_T....hehe..yeeee...memang sinis^^
Dah tentulah aku xpaham semua ayat yang diorang tuturkan tuh...
ingat aku translator bahase Korea ke...aku bace subtitle je lah...cite yang xde subtitle...xde le pulak aku gigih nak melayannye...haish...

Walau macam mane pon...tidak aku nafikan hasil daripada kegigihan melayan cite korea n Jepun ni...ade la jugak bertambah vocabulary bahase Korea ngan Jepun aku...tapi xbanyak lah...basic2 je...teehee^^...

KOREAN
Annyeonghaseyo-hello
Jeongmal/chinca??-really??..xbape sure
Annyeong-bye 
chinggu-friend
Gwenchana-Are u ok?
Gumiho-fox with 9 tail*xsure*^^(tajuk cite)
Sarang/saranghae/saranghamnida-love, I love u...
Namja-man
Saram-human
Na-I
Yeppeun-pretty
Neo-you
babo-stupid
Gajimalayo-Don't go
Yeongwonhi-Forever
Geotjitmal-lie
Chajatta-Found you
Mianhe/bianhe-sorry
Dugu-who?


JAPANESE
Konichiwa-hello
Aishiteru-I love you
Ohayo-good morning
Domo-very much
Ittadakimasu-let's eat*xsure*(mcm jemput makan kot)
Min'na-everyone
Kawaii-cute
Ganbare/ganbate-try your best
Arigato Gozaimasu-thank you  
Dare-who
DouItashimashite-u r welcome
ureshii-happy
Tadaima-I'm home
Ikimen-handsome
Gomen-Sorry
Kokoro-heart
Doushite-why?
Kimi-You


Ade lagi kot beberapa perkataan lain yang aku tau..tapi aku da malas nak pikir....
Sekurang-kurangnya xde la sia-sia sangat aku tengok cite Jepun ngan Korea tu...tau jugak aku ciket2 pasal bahase asing nih...

^^


No comments:

Post a Comment